Historie „očíslované ovce” značky Serta, která se stala ikonou značky

V roce 2000 představila značka Serta zcela novou a inovativní reklamní kampaň, která se rychle stala kultovní. Tato kampaň využívala obraz přátelské ovečky, která se pak stala ikonou značky.

Historie počítání ovcí a značky Serta

Počítání oveček jako metoda usínání má dlouhou historii. Pochází z doby před mnoha lety, a to nejen v Americe. Také v Česku. Pravděpodobně vzniklo v pasteveckých společnostech, kde byly ovce každodenní součástí života. Pastevci, kteří chtěli na konci dne zkontrolovat, zda je počet ovcí ve stádě správně, jednoduše při tom usnuli.


Není se čemu divit – je to jednoduché, monotónní a nějakým způsobem to pomáhá uvolnit
mysl, což rozhodně usnadňuje usínání. Jak to souvisí s matracemi Serta?

Kultovní reklamní kampaň

V roce 2000 spustila značka Serta zcela novou, inovativní reklamní kampaň, která se rychle stala kultovní. V této kampani byl použit obrázek přátelské ovečky, která se pak stala kultovní součástí značky. Animované ovečky byly zobrazovány jako ustarané a někdy dokonce zoufalé, protože je lidé přestali počítat díky komfortu matrací Serta, které jim umožňovaly bez problémů usnout.

Kampaň na ovečky se rychle stala populární – a to natolik, že ovečky Serta bylo možné vidět nejen v mnoha televizních reklamách nebo novinách, ale dokonce se začaly vyrábět jejich plyšové podoby! Kampaň byla uznána jako jedna z nejlepších v oboru a vyústila v řadu ocenění pro značku Serta za její nápady a kreativitu. 

Počítání oveček jako způsob usínání je technika známá již po staletí. Značka Serta přeměnila tradiční metodu v moderní a efektivní marketing. Díky reklamní kampani s animovanými ovečkami se značka stala mimořádně populární a dodnes ji uznávají spotřebitelé po celém světě.